Effektiv_tjej_93

Idag har jag hunnit med mycket, eller ja, mycket för att vara mig åtminstone. Dagen började med att jag sådär småspontant bestämde mig för att åka in på nya Step In inne i stan och kolla hur det såg ut där. Sprang på löpbandet en stund och körde lite vikter, nothing special. Ska ändå på yoga ikväll så.

Sen hade jag en lektion, Grafisk Kommunikation C, där jag dessvärre var mindre effektiv. Men jaja, jag kommer hinna klart med arbetet vi gör just nu ändå. Efter att jag fått sticka så svängde jag förbi vårdcentralen på väg hem och kollade in vad en hälsoundersökning skulle kosta. För att få åka som au pair till USA måste du nämligen genomgå en hälsoundersökning för att se att du är frisk och vaccinerad mot allt du ska vara vaccinerad emot. Blev mäkta förvånad då receptionisten glatt piper upp att de har en speciell au pair hälsoundersökning för endast 375 kronor istället för de 900 kronor en "vanlig" undersökning skulle kosta. Fuck yeaaah! Dock kan det vara så att det tillkommer kostnader om det är nånting extra som måste göras, typ att jag saknar vaccin mot nånting. Men man får väl hålla tummarna att det inte är så.

den tionde maj klockan 15.15 är det dags för mig att besöka "min läkare"! Jag visste inte ens att jag hade en speciell läkare, men tydligen så är han "min", haha. Sen var det så kul för papprena som ska fyllas i för hälsoundersökningen är indelad i två delar, A och B. A ska jag fylla i och ta med till läkaren vid själva undersökningen, och han då fyller i B medan jag är där. Men jag lämnade båda A och B hos receptionisten så skulle hon ge det till min läkare, tänkte så han fick se vad det är som ska fyllas i och så. Men så ringde han för en stund sen och typ: MEN VARFÖR LÄMNADE DU DEN? JAG FÖRSTÅR INGENTING! Vartpå jag fick förklara att det är en utskrivbar fil på datorn och jag kan skriva ut hur många ex som helst av den. Mamma typ: Men gud, ringde läkaren hem? De brukar ju sätta sköterskorna på sånt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0