Match #6 och #7

Gode gud, två matchningar på en och samma dag. Jag jonglerar alltså tre familjer just nu. Börjar känna mig som en cirkusartist. Och av all engelska jag skrivit och pratat de senaste dagarna börjar jag särskriva allting på svenska. Herregud, hur ska det bli efter ett år i USA då? Jeebz.

Match #6 - Pomona, NY
Mamma som är sjuksköterska, pappa säljare åt ett spritföretag (no joke).
Två barn, 2-årig flicka, J, och en sex månader gammal pojke, T. No pets.

Fick mail från dom här precis innan jag skulle på bio med Johanna och Carro. Inte var det heller bara ett vanligt värdfamiljmail, nä då, de hade typ fem miljarder frågor (okej, nio) som jag prompt ville hinna svara på innan jag åkte in till centrum. Mina syner på barnuppfostran, min familj, vad jag gör om dagarna, allt möjligt. Hann på att bli sen till bion p g a det, haha. Rent spontant så är det en fin familj, ja, men jag fick inte direkt någon överväldigande känsla från dom som jag fick med t ex Darienfamiljen och Manassasfamiljen. Men jag har svarat på deras mail och vi får se vad som händer där.

Match #7 - Laguna Beach, CA
Pappa som är advokat, mamma som är hemmafru (shocking, haha).
En 2-årig pojke, V, och en nyfödd-ish (15 veckor) pojke, C.
Två hundar, labradorer typ, vad jag fattade.

Det här var typ jag när jag såg var den här matchningen var: OIJAIOhnsiuafhidg LAGUNA BEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACH SDOFIDOGHDGIDFIF. Ord kan inte riktigt beskriva spasmen jag fick. Don't get me wrong, man ska absolut absolut ABSOLUT inte välja familj efter var de bor, men det kommer inte stoppa mig från att freaka ut när jag får en matchning i mothaeffing Laguna Beach. Och ärligt talat, as much as jag kan drömma om att det här vore den perfekta familjen för mig så tror jag inte att den är det. En av sakerna de skrev i sitt essay var att de absolut inte ville ha en au pair som röker, dricker, eller festar. Okej, jag röker inte, men jag både dricker och festar. Jag är ju inget direkt party animal, men jag kan absolut inte säga utan att ljuga att jag är nykterist och aldrig går ut på krogen direkt. Vet dock inte hur strikt dom är med det. Är ju inte som om jag får dricka i USA ändå (21 års gräns, y'know), eller planerar på att festa varje helg där, lol. Mailade tillbaka och sa att jag var intresserad att prata med dom dock. Är nyfiken på familjen, och skulle vilja prata face-to-face med dom. Då får man ett bättre feel på vad för sorts familj det är.

Edit: Och i mailet som pappan just skrev till mig skrev han "We are not talking with any other au pair so please consider this a very serious inquiry". Oh lawd, Laguna Beach, you strokin' mah ego. Skypesamtal på tisdag klockan 18, ch'yeaaaaah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0