The Kane Chronicles

Sitter här och nyser typ fem gånger i minuten. Greeeejt! Alltid lika kul att vara dödsförkyld. Speciellt då vi har projektarbetesredovisning idag och jag helst skulle stanna hemma för jag känner mig som döden själv. Nåväl, får härda. Om det inte blivit bättre tills imorgon stannar jag nog dock hemma då.

Hade fått mail från Manassasfamiljen imorse också, vi ska skypa trots att de vill ha en au pair i maj. Hon trodde att de nog skulle kunna fixa med barnskötandet tills jag kan anlända. Alrighty then. Det skadar ju aldrig att prata med dom liksom, även om det känns som den här familjen kommer falla igenom. Men vi får väl se.

Morgonen hittills har jag spenderat med näsan i en bok som jag lånade av Miriam igår. Den är skriven av en av mina favoritförfattare, Rick Riordan. Det är han som skrivit Percy Jackson-serien bland annat. Okej, det är egentligen typ barnböcker, men jag bryr mig inte, haha. Boken heter The Red Pyramid i alla fall. Det är den första boken i The Kane Chronicles, Riordans bokserie om egyptisk mytologi. Har dock bara hunnit läsa några kapitel ännu!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0