The place to be

Downtown Pite-yo var tydligen the place to be för folk associerade med min au pair experience idag. Sprang på stan för att köpa en present åt Maja, ska inte säga vad för att jag är ganska säker på att hon läser den här bloggen! Du får se ikväll ;)

Det började med att jag skulle prova en kjol inne på Gina Tricot (som visade sig se lejd ut på mig, jag kan verkligen inte pull off sådana där moderiktiga meshkjolar som är korta fram och aslånga bak och gärna ska matchas med skrämmande höga Litaskor) och sprang nästan rakt in i tjejen som skötte min au pair intervju, Denise. Jätteschyst brud med härligaste dialekten (tror hon är från Helsingborg, men är inte säker).

Och sen när jag var påväg tillbaka till bilen för att åka hem så stötte jag på en av förskolelärarna som skrev en referens åt mig om att jag tagit hand om barn, Helene. Kändes lite lustigt att träffa två personer som båda varit involverad i min ansökan på samma dag, bara sådär!

Nu sitter jag och ska måla naglarna, för ikväll är det fest. Maja har fyllt nitton, och det ska ju firas. Vi syns väl på Kalles ikväll dårå! P.s Vad i helvete håller Vancouver på med just nu? Vill dom bli svepta av NHLs trashigaste lag eller vad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0