Shit I Hate: Body bashing

En kompis till mig tog upp ämnet skinny bashing på sin tumblr igår, och jag kände att jag vill lägga ut min åsikt på det också. Jag hatar, hatar, hatar, och hatar lite till allting som har med skinny bashing att göra. Och inte bara skinny bashing, utan fat bashing också, eller body bashing i motherfucking allmänhet. Vad är skinny/fat/body bashing? Det är helt enkelt att kalla en kropp fulare än en annan, eller en kroppstyp. Ta denna bild som exempel:



Det där är ett prima exempel på vad body bashing är. Idealet idag är tyvärr lite grann att ju smalare desto bättre, size zero, whatever, och förut var det ju... ja, inte det. Vilket på senare tid lett till att en hel del blivit väldigt anti det här size zero idealet. Men av någon anledning så verkar då vissa individer tycka att det är okej att trycka ned folk som är smala och säga att de är fula och borde gå upp i vikt. Och sedan klagar samma individer då de ser någon göra samma sak mot någon överviktig eller liknande, för det är ju såååååå mycket värre att body basha någon tjock än någon smal, eller huuuur? Det är lika fucking illa båda två. Att vara pinnsmal har aldrig blivit snyggare än att vara kurvig, idealen kanske har ändrats i det allmänna samhället, men det ena har aldrig blivit snyggare än det andra. "Real women have curves". What? Så vitt jag vet så är det enda som definerar en "äkta" kvinna om hon har kvinnliga könsorgan eller inte. Vad jag inte fattar är varför folk bara inte kan sluta hata sina egna och andras kroppar och fatta att folk, inte bara kvinnor, kommer i olika storlekar och former. Vad spelar det egentligen för roll så länge man är frisk och lycklig med sig själv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0