My very own Nutella

I present to you... Det troligen godaste jag någonsin gjort i köket. Min egen Nutella! För ett tag sen upptäckte jag att varje gång jag åt jordnötter, eller jordnötssmör, fick jag väldigt väldigt väldigt ont i magen i flera timmar efteråt. Livrädd att det var vad jag misstänkte det var så googlade jag problemet, och precis som jag misstänkte så verkar det som om jag blivit jordnötsintolerant. Det betyder att min mage inte kan "behandla" proteinet i jordnötter, eller något sådant. I alla fall så försöker jag hålla mig borta från jordnötssmör nu. Något som är VÄLDIGT svårt med tanke på att jag älskar jordnötssmör med en passion. Jag har därför letat efter ett substitut för det, men inte lyckats särskilt väl. Hasselnötskrämen som finns på affären innehåller mer socker och olja än hasselnötter, och när det väl kommer till nötterna är det ynkliga 13%. TRETTON PROCENT. Jesus. Så därför när min favoritbloggerska Katie postade ett recept på hemmagjord och nyttig Nutella typ, idag, så nästan tjöt jag av lycka. Och inte blev jag besviken. Herregud, vad gott det är. Skulle kunna sleva i mig allt i ett svep om jag inte hade nå självkontroll. Så om ni ursäktar mig ska jag nu gå och bre det här på jävlat allt jag kan finna.

Här finns receptet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0