30.07.12

Wääääh, våra cleaning ladies är här. Lite läskigt men samtidigt fräsigt att ha städtanter som fixar huset. Man känner sig typ rik och sånt. Kidsen sover just nu också, vilket är ganska skönt. Då får man sig en stund sådär mitt på dan att bara ta det lugnt och typ... äta lunch. Tror T håller på att få feber, han hade 98.1 F i temperatur tidigare vilket är typ 36 grader eller något så vi får se om det blir värre. Då ska han få Tylenol, typ smärtstillande/feberdämpande. Läskigt att den vi har är speciellt för kids så den är flytande och smakar körsbär och T älskar den... Bättre än att han skulle spotta ut den antar jag. När båda kidsen är vakna sen och städtanterna är klara ska vi nog dra ut på en promenad med barnvagnen. Måste out of the house känner jag. Lite jobbigt att jag inte fått min bil än så vi kan typ dra till parken eller biblioteket eller liknande.



Kommentarer
Postat av: mamma

37,5 grader är normalt, 38 o uppåt är feber...

Svar: Jag vet det, mamma. Därav 'vi får se om det blir värre' för han hade bara 36 grader. Nu är han dock uppe i 37 och dessutom har tandont så vi gav han lite Tylenol efter att jag pratat med min vmamma. Mätte dock bara under armen på han så det kan ha varit högre än 37 grader till och med. Han kändes ganska varm...
vaknadeuppinorrland.blogg.se

2012-07-30 @ 20:10:09
Postat av: mamma

ok...småbarn brukar få feber av att tänderna växer o du vet ju själv hur ont det gör när dom ska genom tandköttet...

2012-07-31 @ 08:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0