Dagen med stort D närmar sig med stormsteg...

Det börjar verkligen slå mig på riktigt hur sjukligt kort tid det är kvar innan jag drar till USA. Två veckor. Två ynkliga veckor innan jag lämnar lilla landet lagom bakom mig för stora fucking batshit crazy USA. För låt oss inte försöka förneka det - USA är batshit crazy. Men batshit crazy på ett bra sätt hoppas jag. Annars skulle jag inte vilja åka dit. Idag hade jag fått mail från min organisation med alla som flyger samma dag som mig. Tre visste jag redan om, tjejen jag flyger med från Stockholm har jag regelbunden Facebookkontakt med. Men bruden från Göteborg visste ingen av oss om, haha. Men de blir gött att vara fem svenska tjejer på Orientation i New York!

De första dagarna i USA är man på en såkallad Orientation, där man får lära sig om barn, första hjälpen, etc. Innan man glider vidare till sin värdfamilj, asså. Man får också dra på en tour of NYC, vilket jag taggar fett mycket!


Kommentarer
Postat av: Ida

Eyy tycker det ska bli jätte spännande att få läsa om ditt kommande år som au pair, eller jag tycker redan att det är kul att läsa om den här processen du går igenom före eftersom jag själv ska åka dit när jag tagit studenten om två år. Dessutom är det skoj när du också är en norrlandstjej!haha. keep up the good work gurl

Svar: Kul att du tycker det! Just nu är den ju inte superintressant att läsa, men de blir väl roligare när jag väl är i USA :)
vaknadeuppinorrland.blogg.se

2012-07-02 @ 17:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0