Hårt att vara mig

Kroppen tycker inte om att jobba på SCA, må jag säga. Känner mig smått som en nittioårig tant med långt framskriden reumatism eller nånting. Musklerna värker, fötterna gör ont, sömnen är bristfällig. Det är hårt att vara mig just nu, förstår ni. Fast nä, egentligen inte. Jag får ju betalt för det här, och SCA betalar sina sommarjobbare riktigt bra, så inte fan ska jag klaga egentligen. Idag har jag skottat flis och annat kraffs på taket av kokeriet, där de kokar pappersmassan? Fliset? Inte vet jag. Jag är uppvuxen med SCA familjen, men vet fortfarande inte hur allting går till. Sedan har vi även tvättat bort pappersmassa från tre meter höga fönster, det var kul tills vi alla blev dyblöta av vattenslangen, det började blåsa, och vi började frysa.

En sväng till stallet senare är jag nu hemma i värmen och har ont i tån (tack Nash för att du råkade trampa mig på tån, verkligen) och håller på att baka. På något sätt så har jag blivit övertalad att baka till imorgon. Jobbfika, and all that. Det är väl tur att jag tycker om att baka, och ännu mer om folk tycker det är gott. Which reminds me, jag borde kolla om chokladen jag satt i vattenbad smält klart ännu...


Kommentarer
Postat av: mamma

o stackars liiten... ;)

2012-06-21 @ 14:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0