Amerikanerna; Sådana är de, så tänker de

Kom nyss hem från gymmet och sitter nu i köket med min bärbara och tjillar sådär lite lätt. Förutom att jag typ vill dö för hela armarna och bröstkorgen vill döda mig. Chest presses maskinen i gymmet är nu inte att leka med. Aj. Jag ska skypa med familjen i New York klockan tre, så fram tills dess hade jag mest bara tänkt göra inte så mycket alls.

Ska duscha, äta nått mellanmål om ett tag, städa mitt rum en aning (ja, mamma och pappa, jag vet det ser ut som en atombomb slagit ner), men främst - läsa lite! Amerikanerna av Staffan Ekendahl är en bok som min organisation Skandinaviska Institutet rekommenderar att man läser för att få en liten inblick i hur amerikanare fungerar, hur de tänker, allt sånt där. För att minska kulturkrocken, I guess. Ska bli intressant läsning hoppas jag!

In other American news så kan väl inte någon ha undgått att höra om Barack Obama och att han numera gått ut officiellt och sagt att han är en supporter av homoäktenskap? Älska Obama alltså <3 Han är den förste presidenten i USAs historia som öppet uttryckt sin support för homoäktenskap, och han är så jäkla fin. Även om det inte skulle förvåna mig att p g a detta han nu kommer förlora valet i november. Många amerikaner (*host*republikaner*host*) är så jäkla trångsynta människor att det gör ont. Vem fan vill hellre ha Mitt Romney istället för swagass Obama liksom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0