Lush Mask of Magnaminty

En av mina favvoansiktsmasker råkar vara denna gröna mentholstinkande jäveln från Lush. Det är som att lukta fotkräm i ansiktet, men ska jag vara ärlig så stör jag mig inte på doften. Den är ganska trevlig om man tycker om mintiga dofter!

Mask of Magnaminty är en djuprengörande lermask som förklarar krig på orenheter i huden, basically. Den gör det bra också, och lämnar huden fräsch och man luktar y'know.. mintigt. Jag stod inne på Lush igår och funderade på vilken ansiktsmask jag skulle köpa. Då blev det såklart MoM, trots att Cupcake faktiskt luktar godare (choklad, DUH). Men MoM håller längre, för Cupcake är en av deras fresh ansiktsmasker som har kortare shelf life = jag hinner aldrig använda upp det.

Har du oren hy eller hy som behöver en kick i rumpan då och då när den jävlas med dig, så skulle jag definitivt testa MoM. Den är inte blodigt dyr heller, vilket är nice. 79 kr för 125 gram, och typ 119 kr för 315 gram. Personligen tycker jag dock att det är lite onödigt att köpa den stora burken om man inte planerar på att använda masken väldigt ofta (max två gånger i veckan är mer än nog för nån som mig med hy som inte tål starka skrubbar och masker hela tiden). Jag vet vissa som gillar att använda den som typ skrubb dagligen, men min hy skulle dö av det, so. Masken är väldigt dryg tycker jag, så det räcker gott och väl med en liten burk. Annars kanske man inte hinner använda upp allt innan den går ut.

Och om fallet skulle bli så kan man alltid gnugga lite på bröstkorgen, ryggen, fötterna, var man nu vill. Funkar utmärkt där också enligt Lush själva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0