Pomona, NY

Sitter här på morgonkvisten och läser essay och kollar på bilder från familjen i Pomona, NY. Jag ska skypa med dom på lördag klockan tre. Det är lite lustigt hur jag nästan glömt bort att de var där, kanske för att jag var så pass fokuserad på familjen i Virginia, och det var fascinerande att få en match i Kalifornien. Så Pomona, NY, familjen med pool, gigantiskt hus och en tvåårig flicka och en bebispojke försvann som in i bakgrunden.

Men desto mer jag läser igenom deras essay och så, så tycker jag faktiskt om dom. Och mamman är inte hemmafru, haha. Don't get me wrong, jag tror definitivt att jag kan arbeta med en mamma som är hemmafru. Men helst vill jag inte det, av olika anledningar. Det ger inte samma frihet. Again, don't get me wrong. Med frihet menar jag inte "åh jag kan göra vad jag vill och skita i barnen och typ shoppa hela tiden" eller nått. Men uppfattningen jag fått från andra au pairer är att det kan vara jobbigt om man verkligen inte kommer överrens jättebra med mamman.

Det enda problemet jag ser med Pomona, NY rent spontant är väl att jag Google Map:ade det, och det är typ teeny tiny. 3,000 invånare eller nått enligt Wikipedia. Men sen ligger det väldigt nära andra städer, och bara en halvtimma med tåg från Manhattan (det är ju bara som att ta pendeln från Miriams pappa in till centrala Stockholm!). Så egentligen är det väl inget problem. Undrar dock hur au pair nätverket ser ut där.

Men vi får se! Nu när det sket sig med Manassas, VA (tror jag och mamman var båda lika ledsna av att det inte funkade, haha. Hon skickade mig senare ett långt mail där hon sa att om jag hamnade i Virginiaområdet till slut ändå så skulle jag höra av mig till henne via telefon, fick hennes mobilnr, och vi skulle träffas och jag kunde ha en playdate med dom, eller bara säga hej) så är det bara att rycka sig i kragen och gå vidare. Det var väl helt enkelt inte meant to be.

Ska ta och blåsa håret nu och göra mig klar så jag kan fara till skolan, yey.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0