"I am an au pair from -insert country-, listen to my cute accent!"

Because being an au pair is the best conversation starter/pick up line ever. Amerikaner är helt sjukligt fascinerade av oss icke-amerikaner. Holy shit, kan du mer språk än engelska? Pluggade du TRE SPRÅK samtidigt i skolan?! Ärligt talat så är det bästa sättet att få uppmärksamhet här att prata svenska och vänta på att någon ska märka att du inte pratar engelska, I kid you not.

Igår efter att jag åkt och bytt bil med min vpappa i Reston och lämpat av J hos honom så åkte jag till universitetet för att se da boyz play soccer. En tur som max tar en halvtimma i vanliga fall tog nu istället över 1 ½ timme. Gotta love traffic! Hade tagit ännu längre om det inte varit för att jag är kung på att hitta små omvägar med mindre trafik på. Tog mig dit, Sandra (svensk au pair) virrade runt vid campus och jag försökte guida henne via telefon. Älskar ögonblicket då jag med en stor fet röd skylt prydd 'Au Pair in America' och nästan skrikandes på svenska via telefon gick förbi ett gäng collegekillar som genast gav mig en 'är-du-en-alien-eller-nått' blick.

Matchen var sisådär. Kallt och inte så mycket folk, men alltid trevligt att träffa folk. Imorgon ska jag göra palt till min vfamilj. Min vmammas svar på mitt mail idag var rätt roligt. Jag föreslog att vi kunde äta palt imorgon till middag, och hon som försöker bli så kulturellt inne med Sverige som möjligt skrev tillbaka enbart två ord: YES PLEASE! Härliga människa. Fick även avundsjuka sms från henne då jag berättade att jag låg utslagen på soffan medan isoleringskillen var här. Tufft liv jag har. Imorron ska jag dra en sväng till IKEA. Längtaaaar.

Kommentarer
Postat av: mamma

ska jag leta reda på 7 sorters kakor boken på engelska åt din vmamma? o lite annat svenskt småtjafs kanske...

Svar: ja, de kan du gärna göra!
vaknadeuppinorrland.blogg.se

2012-09-21 @ 12:15:49
Postat av: mamma

ska bli

2012-09-22 @ 16:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0