Ticket to Virginia? Check!

Bokade nyss min bussbiljett till Virginia för nästa vecka. Kommer åka med bussbolaget Vamoose, och eftersom att jag hatar åka buss längre sträckor (hej, bussturen till/från Peace & Love!) så valde jag sjävklart att punga ut 30 extra dollar för att åka med en av deras guldbussar, typ som första klass men i bussformat. 60 dollar (ca 400 kr) blev slutsumman och de är inte så pjåkigt egentligen. Visst kan man komma undan mycket billigare om man skulle åka med typ Megabus, men då är det inte business class, och dessutom går Megabus bara till D.C. Bussen jag åker med kommer släppa av mig i förorten, ca 30 min från där jag ska bo.

Ska bli jäkligt intressant att släpa mina resväskor från Port Authority där min buss från förorten kommer in i NYC till där bussen till VA avgår på 30th st. Inte för att det är svårt att hitta (NYC måste ju vara den enklaste staden i världen att navigera sig i till fots), bara ta sig från 8th ave till 7th och sedan är det rakt ner från 42nd till 30th. Mer att mina väskor kommer väga så jäkla mycket. Tack och lov att jag slipper flyga.

Var för övrigt inne i city idag med brudarna. Vi hängde i downtown och Brooklyn och avslutade med att gå över Brooklyn Bridge. Måste ju som göras. Visar bilder imorron!

Kommentarer
Postat av: Ida

Då blir det vaknade upp i Virginia, haha!

Svar: Ja, så blir det! :P
vaknadeuppinorrland.blogg.se

2012-09-07 @ 19:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0