Look #1: Smokey eye

Lite pix till mitt projektarbete om balsmink. Jag ska fota fyra stycken olika looker, och det här är den första. Ett vanligt freaking sotat öga. Så löjligt enkelt att en som aldrig använt smink förut skulle kunna sminka det. Well, nästan i alla fall. Och (jag skrev det här på FB också, hahaha) om jag vore en deltagare i typ America's Next Top Model skulle jag åka ut så jäkla snabbt. Samma uttryck på varenda bild. Och det är inte ens ett skämt. Jag kan tydligen inte variera mitt ansiktsuttryck då jag gör ett failat försök på att leka modell, lulz. Får se vilken bild jag använder sen till affischerna jag ska göra, troligen inte en av dom här dock. Möjligen den vänstra, vi får se. Har tre shoots kvar med andra brudar, så.

Ansikte / Face
NYX HD Primer
Maybelline Dream LumiTouch Concealer - Ivory (01)
e.l.f Tinted Moisturiser SPF 15 - Ivory & Light Beige
e.l.f Complexion Perfection Powder
Lucy Minerals Original Formula Mineral Foundation - Light & Light Medium
e.l.f HD Powder
The Body Shop Bronzer - Warm Glow (02)
MAC Mineralize Skinfinish - Petticoat
Too Faced Naked Eye Soft & Sexy Eyeshadow Palette - In the Buff (som highlighter)

Ögon / Eyes
e.l.f Eyebrow Kit - Ash (endast waxet)
MAC Eyeshadow - Copperplate (som brynskugga)
Urban Decay Primer Potion - Original
e.l.f Shimmer Eyeliner - Black Bandit
Isadora Eyeshadow Palette - Smokey Eyes
Too Faced Naked Eye Soft & Sexy Eyeshadow Palette - In the Buff & Stiletto
MAC Plush Lash

Läppar / Lips
MAC Lipstick - Half N Half
MAC Dazzleglass Creme - Lightly Prancing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0