11.08.12: NYC for the day

Spenderat dagen i the city med svenska Frida som jag träffade på orientation. Hon åker hem nästa torsdag (au pair var inte hennes grej helt enkelt) så vi drog en cityrunda idag så hon fick se The Big Apple på riktigt innan hon drar hem till Sverige. Började dagen med en sväng i Times Square innan vi drog till Central Park och hyrde cyklar och cyklade runt hela parken. Var delvis jobbigt, delvis skönt. Parken är ju inte direkt platt eller enbart nedförsbackar, så nog fick benen jobba lite ändå! Plus att det var way över 30 plusgrader och solen sken obarmhärtigt ned på oss bleka svenska tjejer utan solskydd. Efter en sväng runt parken köpte vi sallad från Whole Foods och låg i skuggan på en stor sten och åt och halvsov. Sedan tog vi tunnelbanan till Upper West Side, käkade frozen yoghurt på 16 Handles och mötte upp med Vanessa, en annan au pair.

Gjorde väl inte så mycket mer efter det, klockan var redan typ halv sex, och vi hade varit där sen typ halv elva. Phew. Vi skildes åt vid Grand Central och jag och Vanessa tog bussen tillbaka till förorterna. Hon skjutsade dessutom hem mig, gulle henne. Nu ska jag däcka i min säng och sova lääääänge, för jag jobbar ju inte imorgon. Nog kommer jag väckas av barn som skriker klockan sju på morgonen, men jag behöver inte stiga upp och göra någonting åt det. Borde skaffa öronproppar...












Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

så himla skoj att läsa om ditt äventyr. puss!

2012-08-19 @ 16:44:02
URL: http://polichinelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0