Quiet time

Eftersom att tjejen numera vägrar att ta sin nap då vi slutat med napp så försöker jag ett nytt approach idag. Jag kan nämligen inte ha henne vaken och springandes runt mig hela dagen. Då får jag absolut ingenting gjort. Jag behöver nån timme för att kunna diska, tvätta, vika tvätt, städa lite, sådana saker som inte går då hon är nere i köket och så. Försökte igår att lägga henne i mina vföräldrars säng och se tv, men det höll bara i en liten stund innan hon ville ner. Så idag kör jag på "quiet time" i hennes rum, och än så länge funkar det. Visst var det lite skrik och så för hon trodde hon skulle behöva sova, men så lät jag henne ta med min vmammas iPad (där hon har lite spel och Osoavsnitt, en tv serie hon gillar) och då blev allt frid och fröjd. Tanken är att hon får chilla där inne på sin säng i nån timme, och varva ner lite så hon inte somnar i barnvagnen sen då vi går ut och går (det gjorde hon igår). Förhoppningsvis funkar det, och även om hon nu inte somnar så får hon i alla fall vila lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0