"Vad är mod?"

Sitter och skriver den jäkla utredande texten för Svenska B just nu. Lätt den jobbigaste uppgiften vi någonsin fått i Svenska B tycker jag. Mest för att jag verkligen inte fattar uppgiften, och man tycker ju att vår lärare borde ha visat oss typ ett exempel på hur en utredande text kan se ut, men icke det. Hon tycker om att tortera oss. Men det är väl bara att härda, för uppgiften ska vara minst 3 ½ A4 och vara inlämnad den här veckan. Efter att jag gjort klart den här, och även min Engelska C uppsats om Henry VIIIs sex fruar5 - 8 sidor (men troligen 8 med tanke på att vid sida tre så var jag på fru #2...) så kommer jag kunna chilla en liten stund i alla fall. Sen är det bara projektarbetet jag måste oroa mig för, inte för att jag är så oroad över det, inte egentligen. Jag har en photo shoot kvar, med Maja, och den ska jag ta nu i veckan på torsdag. Sen är det bara att sammanställa allting och göra klart för utställning, typ.

Skulle egentligen skrivit på den här utredande texten igår, men jag åkte till Luleå med mamma (och sen Boden för att hämta pappa som varit där över dagen) och hamnade sedan hos Fanny och Olivia på kvällen. Det slutade med att vi satt på Chatroulette i en halv evighet, alla på varsin dator. Chatroulette är samtidigt som det är ganska konstigt och lite äckligt väldigt roligt. Och jag stötte på ett Boston Bruins fan... Usch. Nextade han väldigt fort. Och någon snubbe från Skara som hade hipsterglasögon (Wayfarers med fönsterglas, alltså) och som tyckte att jag och Olivia var söta. Jamen, okej. Sen partyplanerade vi och höll på att svettas ihjäl trots att det var -30 utomhus. Killen från Skara höll på att ramla av stolen då vi sa att det var nästan -35 här.

Nä, nu borde jag återgå till att skriva om vad som är modigt. Ska banne mig skriva klart den här idag så det är ur vägen. Och sen hinna på Step In ikväll också. Fast det taggar jag faktiskt, för jag har inte varit på gymmet sen i torsdags, och jag börjar bli så sjukt rastlös, haha. Skulle aldrig sagt det här vid den här tidpunkten förra året, men, att träna är verkligen beroendeframkallande. Då man väl börjat så vill man aldrig sluta!


Chillin' all day long i långkalsonger och fetaste stickade tröjan jag köpte på Myrorna igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0