The Au Pair Roller Coaster

As much fun as it is att vara au pair så är det också jäkligt jobbigt. Just nu är min vföräldrar hemma på semester, och J vägrar lyssna på mig då dom är hemma. Hon ska alltid ha mamma eller pappa då istället, och börjar gärna gråta och skrika. Ni fattar grejen. Det är inte särskilt roligt när man försöker jobba, men man härdar. När dom inte är hemma så går allting jättebra däremot. Men kombinera detta med hemlängtan som kommer och går så har du en berg- och dalbana utan dess like. Ena sekunden vill du bara gråta, nästa gå in i rematch och byta till en familj med äldre barn, och nästa så är allting frid och fröjd och du älskar din värdfamilj. Inte är det någon dans på rosor att vara au pair inte. Jag höll på att börja grina imorse utan någon större anledning.

Som dom sa på orientation så går man som au pair igenom olika faser sin första tid i USA. Och den första fasen är nog över för mig. The honeymoon is over. Aja, det är väl bara att suck it up. Saker blir bättre. Just nu är det bara lite konstigt just för att de är hemma på semester. Allting går ju bra då jag är själv med barnen, så. Nä, nu ska jag fortsätta att äta min "lunch". Mina vföräldrar är hos doktorn med T, och J sover just nu. Måtte hon sova länge. Jag behöver en liten stund för mig själv, haha. Vår kyl och frys här uppe har gått sönder så jag dricker Mountain Dew till lunch, äter några ganska äckliga mandlar (de är roasted och saltade, usch) jag hittade i skafferiet och en skiva bröd... utan något på. Det glamorösa livet of an au pair, vettni.

Kommentarer
Postat av: mamma

det är säkert bara hennes sätt att testa dig...hon vill kolla hur långt hon kan driva dig men det är bara att hålla huvet kallt o visa henne att det är du som bestämmer när du jobbar...hon ger sig säkert till slut...
kramizar //Mamma

2012-07-18 @ 20:09:49
Postat av: Anonym

Ångrar du dig lite att du valde en värdfamilj med små barn? Eller är det bara just nu, med alla olika känslor du har just nu?

Svar: Ja och nej. Mest nej. Jag visste ju självklart att det skulle vara "jobbigt" med yngre barn än vad det oftast är med äldre barn, och jag ville ju ha småbarn så. Mycket är känslor just nu, för som jag skrev så går det upp och ner hela tiden, vilket är fullkomligt normalt. Ena sekunden skulle man inte kunna tänka sig någonting annat, och nästa så vill man bara krypa under täcket och stanna där.
vaknadeuppinorrland.blogg.se

2012-07-18 @ 21:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0