Utslagen

Sitter helt utslagen i min säng efter vad som känns som en riktigt lång dag. Vet inte varför den känns så fruktansvärt lång, men men. Är galet trött. Ska bli så sjuuuuukt skönt att sova. Idag körde jag bil själv i staterna för första gången. Jag och min vmamma took the car out for a spin så att säga så hon kunde se att jag inte är en lunatic bakom ratten, och de gick bra. Sjukt skönt att typ alla bilar är automatväxlade här. Annars skulle jag väl tuppa av. Från min FacebookAtt köra bil i USA kan liknas lite med att få små hjärtattacker med en minuts mellanrum under hela bilfärden. Trettio sekunder om du är on the highway. Tio om det dessutom är mörkt ute och du undrar why the hell det är så mycket folk ute på vägarna.

Det stämmer. Om man är ett nervöst sammanbrott till person som jag är när det gäller bilkörning så. Eller alltså, jag vet ju att jag kan köra bil, men när det är fucking USA (seriously, det är fem miljarder filer på ALLA vägar och folk kör som om dom stulit bilen) och man dessutom kör en huge ass Ford Explorer som inte är ens egen så blir man lite nervig. Och y'know, jag hittar inte här. Tack och lov för GPS.

Drog iaf till köpcentrumet här i närheten, shoppade lite VS yoga pants och fick en gratis mjukishund på köpet för god knows why och mötte sen upp med Elin, den andra svenska au pairen i mitt cluster. Vi såg Magic Mike på bio (omnomnom) och träffade sen Vanessa och Sabine, två andra tjejer i området. Sen höll jag på att dö på vägen hem för det var mörkt och såååå mycket folk ute jämfört med hemma i lilla Sverige vid den tidpunkten på kvällen. But that's another story. Överlevde ju. Nä fan, nu ska jag sova innan jag tuppar av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0