11.23.12

Ja, nu var det ett tag sedan sist. Har inte varit på världens bästa humör på senaste tiden, och inte känt för att blogga direkt. Mycket hemlängtan just nu, inte direkt så att jag längtar hem till mamma och pappa och så... Men mer ett: Fan vad skönt det skulle vara att åka hem, slippa bo hos dom man jobbar för, börja med livet hemma i Sverige igen. Känns bara så konstigt att mitt liv hemma i Sverige som är pausat medan jag är här. Fast alla andra fortsätter med sina liv. Jag var ju som inne på det hela att jag och Fanny skulle båda ha våra liv som på paus medan vi var au pairer, men så åkte hon ju tillbaka till Sverige och nu fortsätter alla mina kompisar med sina liv.... utan mig. Tur att jag har kompisar här, främst Lexy. Hon är typ min lilla amerikanska klippa här. Spenderar i princip mina helger med henne just nu. Vi är inte identiska på det sättet som jag och Charlotte i princip är samma person, men vi går ihop "like two peas in a pod". Imorgon efter att jag jobbat nån timma ska hon hämta mig och vi ska klaga på omvärlden och dricka en massa alkohol. Får se vad helgen bjuder på, antingen blir det väl någon hemmafest eller favoritbaren i Alexandria. Blir nog inte D.C, för då blir det 18+ klubb och hur kul är det när man vill dricka... Dansa är kul, men jag föredrar att supa. Ahahahah. Studentenminnen alltså.

Vad som hänt sedan sist:

1. This kid at my kids school knows what's up.


2. Fick löjligt billig bensin på en Shellmack i Manassas. För referens så går oftast bensinen på 3.499, inte 3.199.


3. How to humiliate you: DMV style. Ja, vi ska skriva i stora bokstäver datumet du fyller 21. Som om jag inte visste det redan. P.s har äntligen fixat körkortet nu. Jäkla utgångna plåtar på bilen.


4. Thanksgiving. Kalkonen såg rätt hemsk ut då den kom ut ur rökarmojset, men gott smakade det så vafan.


5. Black Friday madness. Har inga bilder på det. Jag kom undan rätt billigt dock eftersom jag bara var in på Victoria's Secret. Kom dock därifrån massa dollar fattigare. Black Friday är dock ett prima exempel på hur galet USA är.

Kommentarer
Postat av: Olivia

När du pausar upp ditt liv här igen vankas en kick-ass fest, just sayin! Till dess, se till att vända upp och ner på Amerika ;)

Svar: Haha! Ja för fan. Kommer ju vara tjugo då jag kommer hem igen så då ska Systemet rannsakas och flytande modet flöda! hahahahahah
vaknadeuppinorrland.blogg.se

2012-11-26 @ 23:35:48
URL: http://oliviawik.blogg.se
Postat av: Pappa

Och hemma kostar det ca $8.18 per gallon

//Pappa

Svar: Amerikaner är så bortskämda... Och de tycker bensinen är dyr. Pft.
vaknadeuppinorrland.blogg.se

2012-11-27 @ 06:39:12
Postat av: Olivia

BRA!!! Är redan helt sjukt taggggggd!

2012-11-29 @ 21:31:19
URL: http://oliviawik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0