Weekend

Var otroligt skönt att få helg igår. Jobbar ju numera lördagar i några timmar. Whopeee-fucking-doo. Har varit en låååååång vecka, eftersom att kidsen hade två dagar ledigt från skolan och jag jobbade två otroligt långa 10+ timmars dagar. Min helg var dock rätt fabulous. Trots jobb på lördag. På fredag så gick jag och ett gäng au pairer ut på Hard Times i Fairfax, en typ sportbar. Trevligt ställe, men en av de få ställena där man får röka inomhus så det är mindre trevligt. Luktade apa när jag kom hem. Upptäckte dock en trevlig sak, cider i det här landet. Av någon anledning dricker de i princip inte cider i USA, fattar inte grejen. Öl i massor, men cider? Icke det. Och det finns inte i närheten samma utbud här. Har lyckats hitta två cidersorter hittills, båda äppelcider. Jaja. Dagens i-landsproblem. Jobbade 10-1 på lördag och degade sen mig igenom resten av dagen i väntan på solnedgång och utgång.

Slutade med att jag drog ut med Lexy på en bar i Woodbridge. Så hörde Kyle av sig att vi skulle komma till Alexandria där han bor, så då drog vi dit och gick på Murphy's med han. Efter last call drog vi oss tillbaka till hans lägga i några timmar och det blev alldeles för sent. Men kul hade vi! Jag spelade högljutt svensk musik över högtalarsystemet without shame, översatte Norlie & KKV låtar i realtime och fick alla att dansa till Maskinen trots att de inte förstod ett ord. Men dansar man inte är man ju en våldtäktsman. Spelade även my first ever foosball game, mig och Kyle mot Lexy och Justin. Gick väl sådär. Fan svårt ju.

Idag har jag mest bara sovit och degat i mitt rum, inte känt för att vara särskilt social med någon. Skönt dock för imorgon börjar trots allt en ny arbetsvecka. Längtar redan till nästa helg, haha. Jag och Lexy växlar vem som kör när vi drar ut, och nästa helg är det hennes tur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0