e.l.f cosmetics

Halloweenhelgen hade e.l.f cosmetics 20% på sin hemsida. Jag reagerade med att spendera en slant av studiebidraget jag just fått in på kontot på att köpa lite stuff som jag velat prova ett bra tag från märket. Om du inte hört talats om e.l.f tidigare så borde du verkligen do your research. För det första är dom helt sjukligt billiga, typ femton spänn för grejerna ur basiclinjen, och runt trettiofem för de i den såkallade "studiolinjen". Grejerna som är lite mer fancy, helt enkelt. Men basiclinjen är freaking amazing också.



Jag köpte tre saker från studiolinjen och en sak från basiclinjen. Överst ser ni deras Complexion Brush. En tja... borste, helt enkelt. Från studiolinjen. Ser ut som en liten puderborste, kan man säga. Mjuk som attans och perfekt för allting ja, pudrigt. Den ska funka med krämprodukter också, men ptja, jag vet inte om jag skulle vilja använda den till just det. Näe, rouge och diverse annat puder får det bli.

Nedanför borsten och till vänster ligger duodosan Contouring Blush & Bronzing Powder, också den från studiolinjen. Det första jag märkte med den är tyngden! Den är verkligen inte plastig, utan det är hyfsad tyngd i den vilket uppskattas. Då kanske jag inte råkar flänga den tvärs över rummet eller något. Inuti är det ett fint rosa rouge med guldigt skimmer, ganska lik NARS Orgasm har jag fått höra. Hela dosan i sig ska tydligen vara lik NARS Orgasm & Laguna duon. NARS har för övrigt bästa namnen på sina produkter ever. Det är även en bronzer i förpackningen som är attans skimrig. Jag gillar dock min bronzer skimrig så spela roll. Och den är inte orange. Hallelujah! Jag ska swatcha nån dag då jag orkar.

Pudret till höger om rouge/bronzer duon är High Definition Powder, även visat på bilden här nedanför. Det är ett ja, HD puder... Det ska ge en "soft focus" look till ditt ansikte, vafan de nu menar med det. Man ska se snygg ut, eller nått, och det jämnar ut saker genom att proppa igen dina porer med silikon. Seriöst, det innehåller enbart Dimethicone och Silica, vilket är silikon och ja... silica. Väntar spänt på att min hud panikartat ska bli skitskraj och börja producera finnar som satan för den brukar reagera så på silikon. Som ni ser här nere så är det helt sjukligt finmalt. Råkar du andas på det så flyger halva innehållet du skakat ut i locket iväg.

Och sist men inte minst. Eller jo, minst faktiskt... Luscious Liquid Lipstick i Cherry Tart! Jag var lite besviken på den här, ärligt talat. Jag förväntade mig en djup bärig färg, som både namnet och produktbilden på sidan visar. Men y'know, för femton spänn så är det ändå fint. Det är mer rött än körsbär på mig, och skirare än jag trodde det skulle vara. Men fint nonetheless. Skulle säkert vara riktigt tjusigt ovanpå en läppenna av något slag.


HD pudret är helt sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt finmalt!



Cherry Tart på läpparna!

Kommentarer
Postat av: J

Hej, nyss hittat till din blogg, älskar den! Kikade in på elf, aldrig tittat där förut, är priserna verkligen sanna? Vad jag ser kostar t.ex. ett läppstift 15kr. Verkar ju lite FÖR bra.. =)

2012-01-02 @ 16:40:30
URL: http://rodeonay.blogg.se/
Postat av: Louice

SV: Nope, what you see is what you get! Helt sjukt billigt, och man får för det mesta awesome kvalité för det priset dessutom. De är ju nu inge Dior, Chanel, MAC eller liknande, men deras produkter är jäkligt bra för priset man betalar. :)

2012-01-02 @ 17:07:03
Postat av: J

Okej, tack för svar! Då blir det nog en liten shoppingtripp på deras hemsida snart känner jag... ;)

2012-01-03 @ 13:09:08
URL: http://rodeonay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0