Cirkusartisten Louice

Nä men, seriöst alltså. Ibland undrar jag. Hade ju mailat tillbaka svar på frågorna till Pomonafamiljen utanför NYC, och hade fått svar imorse. Tänkte att de säkert inte skulle gilla mina svar, och såg att de skrivit ett väldigt kortfattat mail. Men tji fick jag, för de älskade tydligen mina svar och ville jättegärna skypa. Alrighty then! Kan ju inte skada att skypa med dom. Så det verkar bli nästa lördag.

Jag undrar om värdfamiljerna är medveten om hur många familjer vi au pairer pratar med på en gång. De flesta värdfamiljer samtalar ju med flera au pairer samtidigt, men om de är medvetna om att vi pratar med flera familjer? Det är ju knappast så att de är helt pantade och inte fattar att vi kan matchas med flera familjer, don't get me wrong, men... ja. Kan de se hur många familjer som är intresserade av mig? På ett sätt undrar jag inte ibland om CCs system att du bara kan prata med en familj åt gången är bättre. Men samtidigt inte, för på så sätt kanske man går miste om en riktigt bra familj bara för att man pratar med en mindre bra just då.

Men i alla fall, just nu har jag alltså två skypesamtal inbokade (tisdag med CA, lördag med NY) och väntar på responsmail från Virginia. Skickade mamman ett mail i lördags efter vårat samtal att jag verkligen gillade dom och fortsatte gärna att prata, men eftersom att jag bara har hennes jobbmail så har hon ju inte kunnat svara förens tidigast idag då hon är på kontoret. Intressant nog så har hon en senatornsnamn.senate.gov mailadress, vilket jag tycker är lite kul. Jag ska inte skriva vilken senator hon jobbar för though, förutom att jag tycker han suger, hahahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0