Match #2 och #3

Har varit lite (okej, väldigt...) dött på bloggen på senaste tiden. Jag har haft otroligt mycket i skolan så det är väl därför det blivit så. Man skulle aldrig tro det, men tredje året på Media är faktiskt otroligt jobbigt. Speciellt om man läser så många kurser som möjligt för att få så bra behörighet som möjligt till högskolan sen. Önskar fortfarande att jag klämt in Naturkunskap B någonstans på något sätt, men det är för sent för det nu... :/ Nåja!

På au pair fronten har det däremot blivit crazy de senaste dagarna. Eller ja, mer crazy än tidigare. Det hade börjat gå så otroligt länge mellan min första matchning och ja, nu, så jag mailade min kontaktperson på SI (Skandinaviska Institutet, organisationen jag åker med) om det fanns något jag kunde ändra i min ansökan för att göra den bättre. Jag tog hans råd, och det var väl för en vecka sen kanske. Nu, bam, två matchningar på två dagar! Det hjälpte tydligen att fixa till min ansökan lite, hehe. Sen så får man väl keep in mind att det är fortfarande ganska länge tills jag kan åka till USA, och det är inte förens nu egentligen som familjerna som vill ha en au pair då börjar söka. Men iaf, ska berätta lite om matchningarna jag fått nu!

Match #2 - Darien, Connecticut
Darien, CT locator map
Mamma som är "stay at home mom", pappa som är advokat.
Två barn, en flicka E på 3 år, och en pojke J på 14 månader.
Har även en hund, en gigantisk Chesapeake Bay Retriver.

Fick den här matchningen natten mot torsdag. Jag gick upp 4.30 för att se hockey (Vancouver vs L.A, gick åt helvete) och såg då att jag fått mail från organisationen om det. Och från dom. Läste deras essay (typ ett brev där de berättar om sin familj, förväntningar, schema, barnen, etc) och tittade på bilderna och fick en bra känsla från dom, trots att mamman är hemma med barnen. As you know, som det var med min förra matchning så kände jag mig lite iffy om det, men inte den här gången av någon anledning. Vi skypade idag, och det gick riktigt bra. Väldigt trevlig familj, och jag kom överrens riktigt bra med båda föräldrarna. Väldigt söta barn också! Så vi får se vad som händer!

Match #3 - Springfield, Virginia
Springfield, VA locator map


Mamma och pappa som båda jobbar, stod inte med vad dock.
Tre barn, en flicka G som är 10, en till flicka A som är 8, och
en pojke J som fyller 2 år i augusti. Inga husdjur dock.

Fick den här matchningen alldeles nyss. Och då menar jag nyss, mailat ploppade in i min inbox för en halvtimma sen. Har nyss läst deras essay och kollat på bilderna, och det verkar vara en trevlig familj, men jag fick inte riktigt samma "bra" känsla från deras essay och bilder som jag fick med familj #2. Dom har dock inte mailat mig än personligen, så vi får väl se vad som händer då. Enligt deras essay så var dom väldigt aktiva och tycker om t ex att dra på hiking och sånt, vilket lät intressant. Plus att det ligger helt sjukligt många universitet i närheten verkar det som = mycket folk i typ ens egen ålder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0