Sweden

Fy satan vad skönt att vara tillbaka i Sverige och ut ur ett hus där man inte känner sig välkommen. Igår 7.40 pm eastern time så boardade jag ett plan tillbaka till Sverige efter att mer eller mindre ha blivit utkastad ur huset i USA. "Du får åka hem när du vill, men alltså, visst kan du boka en flygning för idag eller imorgon?", "Visst får du bo kvar tills flyget går, men alltså, du har väl någon kompis att bo med?". Mer eller mindre utkastad alltså. Välkommen kände man sig då inte. Vill inte gå in på större detaljer, men kan säga att jag inte orkar med värdfamiljedrama på en väldigt lång tid nu. Bo med sin arbetsgivare? Never doing that again. Vad som hände var i princip att min värdmamma ville jag skulle åka hem för hon tyckte jag hade för mycket hemlängtan och det påverkade hur jag jobbade. Jag håller inte med alls, då jag tycker att jag kan separera jobb och personligt. Men whatever floats her boat. Jag var pretty done med dramat by then anyway, så jag orkade inte bry mig att hon obviously bara använde det som en ursäkt för nånting annat.

Egentligen skulle jag inte åkt hem förens i tidigast februari, men så fick någon typ psykbryt och bestämde sig för att det var bäst att jag åkte hem om typ en dag. Man typ, jaha. Men efter att ha behövt deala med vuxna människor som beter sig som småbarn och som sedan sagt att du ska bete dig som en vuxen människa så var jag fucking done med att vara au pair. Jag skulle absolut inte kunna tänka mig vara au pair igen, live-out nanny däremot kanske. Dock ingenting jag siktar på i närmsta framtiden kan jag ju säga... Här kommer jag, normala jobb där jag slipper galna amerikaner. Hela grejen med att kunna åka hem efter arbetsdagen liksom. För vissa är det ett helt underbart jobb att vara au pair, men har du inte en familj som du verkligen passar med är du rätt så jäkla körd. Så blev det för mig. Och det är ju lustigt, för i början var den här familjen jättebra. Dafuq happened liksom.

Just nu är jag mest bara utmattad, jetlaggad, och glad över att vara tillbaka i Sverige. Jag saknar dock mina kompisar i USA så jäkla mycket, men jag kan ju besöka dom senare. Sneh hämtade mig och jag var hos henne i några timmar innan Mirva hämtade mig och vi åkte till Fair Oaks för att köpa mig en till väska och äta middag på T.G.I Friday's. Sen sov jag hos Lexy, såklart. Älskade Lexy. Människan jag kommer sakna mest med USA. Vi drog till Smokey Bones, en bar down the street från hennes hus och drack, skålade, försökte att inte gråta, och åt chokladkaka och cheese fries. Lördag åt vi en sista IHOP, stängde mitt bankkonto och avslutade mitt gymmedlemskap, shoppade (två bhar värda 120 dollar från VS för 50 dollar? Win!!), och avslutade till sist med att hon skjutsade mig till flygplatsen. Vi grät, vi kramades, vi lovades att träffas igen, och sen... gick jag igenom en av de där creepy ass helkroppsscanners som amerikanerna envisas med att använda.

Nu är jag i Sverige, och ska sova. Klockan är närmare tre på natten och jag är klarvaken. Fuck you jetlag. Så himla skönt att få fira jul och nyår i Sverige dock ändå. Imorgon ska jag överraska både farmor, och mormor och morfar då de inte vet att jag är tillbaka. Bereder mig på hjärtattack från deras håll.

Photo: Onesies!!! #onesies #love #sleepover #maximumcomfort #yayPhoto: The last night together now begins @definitelylexy #shots#tequila#jose#cuervo#lastnightintheus
1. Smått onyktra i onesies. Sov så jäkla gött. 2. Tequilashots @ Smokey Bones.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Men oj, det gick fort. Verkade ju precis som du skriver som en bra familj, men nu. Det kan väl gå fort det där. Tråkigt men kanske ändå är rätt skönt att vara hemma för tillfället iaf? Förvåningen när man går in och läser och får se att du är i Sverige igen. Det har varit en bra Au Pair-blogg att följa iaf! :)

Svar: Jadu, du är inte den enda som är förvånad över hur fort det gick :p Ena dagen var allting bra, och nästa så bröt helvetet lös. Jag tycker mest bara att det är skönt att vara hemma dock. Så där mycket drama är fan inte bra för själen, och det är bara jobbigt när vuxna människor inte kan bete sig... Tack så mycket!
vaknadeuppinorrland.blogg.se

2012-12-27 @ 22:28:54
Postat av: lovisa

så jäkla söta onepieces!

2014-01-05 @ 16:44:05
URL: http://polichinelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0