Fri från tuberkulos? Check!

Var tidigare idag in på vårdcentralen närmast mig för att läsa av PPD-testet jag tog i tisdags. Kärt barn har många namn, tuberkulintest, PPD-test, Mantouxtest, tuberkulostest, you name it. I vilket fall som helst så eftersom att jag inte är vaccinerad mot tuberkulos så måste jag göra ett PPD-test för att se till att jag inte har tuberkulos. Nog för att jag tror jag skulle märkt om jag hade tuberkulos, men jaja. Var gratis för mig så det var väl lika bra.

Ett PPD-test går till på så vis att de sprutar in nå tjoffs precis under huden och ser om du reagerar på det. Om du har antikroppar mot det, vilket du borde ha om du antingen haft tuberkulos eller har det. Eller nått. Jag reagerade inte på det alls = inga antikroppar = ingen tbc. Yey! Så hon skulle meddela min läkare som fixar med mitt intyg, och han ska skicka mig papprena så då kan jag skanna in dom på min ansökan och vara klar med den delen innan USA.

Hoppas också att jag får mitt Placement Pack på måndag, så jag kan börja for real med visumansökningen. Vore grejt om jag kunde få tid på ambassaden före 11 juni, så jag slipper ta ledigt från mitt sommarjobb. Så att så fort jag får alla nödvändiga papper från organisationen så kommer jag gå in i ultrarapid and before you know it så är jag på ambassaden i Stockholm.

Imorgon är det fezt. Yey. Ska dricka vin och vara sofistikerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0