130 days

130 dagar i USA idag. Känns väl inte direkt som någon större milestone, inte jämfört med fyra månader i USA som var förra veckan. Jag hade helt glömt bort det tills jag såg au pairer från min orientation posta om det på Facebook. Oops. 130 dagar firar jag i alla fall med att dinera med Jules och Annie ikväll, två riktigt trevliga tjejer som bor rätt nära mig. Sedan efter middag ska vi och se nya Twilight. I know, kommer vara skrattretande dåligt, men man måste ju som se den ändå. Och om man ska se den kan man likest göra det i bra sällskap!

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag sitter just nu o ser den :-P

2012-11-16 @ 18:48:27
Postat av: Hanna

Hej, hej och grattis till 130 dagar! Här kommer en jätterandom fråga som inte har så mycket med någonting alls att göra... Men hur mycket kostar det att klippa sig och färga håret i USA om man går till en vanlig salong?

Hoppas att du har det bra!

Svar: Beror på vilken kvalité av klippning man vill ha. Visst kan man gå till en av de billiga kedjorna typ Hair Cuttery, SuperCuts, etc där de är riktigt billiga. Men då får man vad man betalar för. Jag som hatar att klippa mig går därför till någon som verkligen kan sin grej, men får då betala mer. Sist jag klippte mig betalade jag 75 dollar inklusive tip. Färga håret på det stället går nog på kring 80 dollar, och sen tip på det. Slingor ännu mer än det.
vaknadeuppinorrland.blogg.se

2012-11-20 @ 21:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0