Organisationer

Hej jag undrar varför du valde att åka med scandinavian institut och om du hade några andra organisationer att välja mellan? Som typ STS au pair care? :D Fördelar/nackdelar?

STS kan jag säga att jag valde bort redan i början då jag inte ville betala in en avgift och sedan kanske inte kom iväg av någon anledning och hade då spenderat onödiga pengar på det hela. Sedan visste jag bara om en au pair som åkte med dom, och visste inte mycket om dom. Jag skulle egentligen åka med CC faktiskt, och hade börjat en ansökan med dom. Men sedan valde jag att avsluta min ansökan med dom och byta till SI eftersom att jag inte riktigt tyckte om CCs pushiga attityd. De ringde så ofta och ville veta om jag var klar med ansökan hela tiden, och jag kände som att hallå, jag vill jobba på den i min egen takt och vill inte iväg till USA förens nästa sommar. Dessutom är SI otroligt mycket billigare än CC, vi snackar flerafleraflera tusenlappar billigare. En sak som jag saknar med SI är dock att de har inte familjer lika utspritt som CC, åtminstone är det vibben jag fått. Nästan alla deras familjer verkar bo på östkusten, vilket är fine, men med CC verkar det som om deras familjer verkligen bor överallt i alla de femtio olika staterna. Inte för att det spelar någon roll nu, jag älskar området jag bor i, men ja, du fattar kanske vad jag menar. Hade jag fått välja om organisation hade jag absolut inte valt någon annan än SI. Jag är helnöjd med dom. Och sedan när du väl är i USA spelar organisation mindre roll tycker jag, då är det mer din community counsellor som spelar roll. Om hon/han är bra eller dålig kan göra mycket för din upplevelse.

Kommentarer
Postat av: Ida

Tack! hjälpte en hel del :)

Svar: You're welcome!
vaknadeuppinorrland.blogg.se

2012-09-25 @ 06:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0